Följ

Avsluta och starta om Bokons app

Vid vissa tillfällen kan överföringen av e-boksfiler från ditt bibliotek till iOS-appen avbrytas – exempelvis på grund av en instabil 3G-uppkoppling. Resultatet kan bli att bara delar av e-boksfilen laddas ner till din app, och när du försöker läsa boken får du upp ett felmeddelande.

När detta händer kan det bli nödvändigt att avsluta appen fullständigt, så att den läser in dina biblioteksfiler på nytt. Gör så här:

 

ipad_bokonapp_1.jpg  ipad_bokonapp_2.jpg  ipad_bokonapp_3.jpg

  1. Klicka på hemknappen på iOS-enhet en gång (alltså den stora runda längst ner på Iphone/Ipad), dvs, du ska inte vara inne i Bokon-appen.
  2. Dubbelklicka nu på hemknappen. Då ska du se en rad med ikoner längst ner på skärmen. Bläddra dig fram till Bokon-appen och håll nere fingret på denna till det dyker upp ett rött minustecken i kanten på Bokon-symbolen.
  3. Klicka på minustecknet för att avsluta appen.
  4. Klicka återigen på hemknappen ett par gånger tills du du kommer tillbaka till översiktsskärmen, och starta om Bokon-appen.
  5. Nu läser appen in biblioteket från originalfilen, och dina e-böcker hämtas in på nytt.

Nu ska dina e-böcker fungera att läsa igen som de ska.

 

Var denna artikel till hjälp?
0 av 1 tyckte detta var till hjälp
Har du fler frågor? Skicka en förfrågan

Kommentarer

Powered by Zendesk